KreatEve

Eve creates…

Sonkás-tejfölös-újhagymás-fűszeres sült burgonya reszelt füstölt sajttal :)

Gyűjtöm a recepteket. Szeretek főzni, nagyon is. Az is egy kreatív alkotás. Azt hiszem erről már korábban is írtam.
Hétvégén találtam szemben magam ezzel az egyszerű, de annál nagyszerűbb étellel.

Mi is kell hozzá:
– burgonya
– újhagyma
– tejföl
– sonka (fajtája választható ízlés és tetszés szerint)
– só, bors
– további fűszerek (én kakukkfüvet és egy kis bazsalikomot tettem bele)
– füstölt sajt
– kis olaj

Nem írok mennyiségeket, mert én sem ragaszkodom hozzájuk. Érzéssel és ízléssel csináljuk. Ahogy jó és ahogy finom. Az eredeti recept szerint megfőzzük a burgonyát, kettévágjuk, kivájjuk a belsejét. Ezt összenyomkodjuk villával, aztán összekeverjük az apróra vágott sonkával, a tejföllel, sóval, borssal, fűszerekkel és főtt, aprított tojással és a karikára vágott 2 szál újhagymával. Nos én a tojást kihagytam, mert hogy is fogalmazzak szépen, a főtt tojás nekem “visszabeszél” ( a kén miatt). Gondoltam, anélkül is jó lesz. Az is lett. A burgonyát pedig azért nem kapartam ki, mert miután megfőtt, túl puha lett és féltem, hogy szétesik. Így csak ketté vágtam. Tettem egy kicsit reszelt, füstölt sajtot a masszába is és szépen rásimítottam az olajjal enyhén meglocsolt, megsózott és megborsozott, félbevágott burgonyák tetejére. 180 fokon kell kb. 25-30 percig sütni. Én 20 perc után szórtam a tetejére még füstölt sajtot és visszatoltam további 10 percre. Az eredmény feljebb látható.

Mindenkinek jó étvágyat!😀

Single Post Navigation

4 thoughts on “Sonkás-tejfölös-újhagymás-fűszeres sült burgonya reszelt füstölt sajttal :)

  1. Asszem holnap ez lesz a vacsi…hmmm🙂

  2. Köszönöm a receptet, ma csinàltam meg, nagyon finom lett. Jöhetnek még ilyen ötletes, és könnyen elkészíthető receptek, mert néha nagyon nincs kedvem órákat a konyhában “fő(z)ni”. Puszi

    • Anita! Nagyon örülök, hogy sikert aratott. Szeretem én is a gyors, de ízletes kajákat. Jönnek még ilyenek🙂 A hozzászólás pedig nem tűnt el, csak “engedélyeznem” kell és addig nem látható. Most már ez is megtörtént🙂 Puszi

Vélemény, hozzászólás?

